Un matí d’Arqueologia a l’Escola
Es tracta d’un taller hands-on. L’activitat consisteix en que l’alumnat faci les tasques que habitualment es realitzen en el Laboratori d’Arqueologia (LARQ).
Es planteja un cas concret: arran d’unes troballes ceràmiques i materials procedents d’un sondeig arqueològic. L’alumnat haurà d’analitzar el material, formular hipòtesis i plantejar una interpretació del que podria ser l’estructura descoberta. Per acomplir aquesta tasca l’alumnat té a l’abast un dossier amb qüestions que serveixen de guia, unes fitxes amb documentació gràfica i la tutoria de les investigadores del LArq de la UPF. Hi ha quatre taules amb diferents materials i cada taula tracta una temàtica diferent. Al final, cada grup fa una breu posada en comú del que ha fet, la metodologia emprada, les hipòtesis i les conclusions extretes. Conjuntament es fa una interpretació del que podria ser l’estructura descoberta. Dels objectius del taller en destaquem tres: en primer lloc, donar a conèixer les eines i la metodologia bàsiques del procés de la recerca arqueològica. En segon lloc, entendre que la recerca arqueològica es fonamenta en un treball d’equip i interdisciplinari. Per últim, sensibilitzar l’alumnat de la vàlua del patrimoni cultural i històric com a llegat únic i comú que per a conèixer el passat i entendre el present.
Laura Trelliso Carreño – Laboratori d’Arqueologia UPF
Modera: Jordi Díaz – Universitat de Barcelona (CCITUB/IN2UB)
Activitat tancada a l’escola