fbpx

Barcelona

Girona

Lleida

Tarragona

Catalunya Central

Troba les activitats que no et vols perdre

Canviem de curs! Perquè a final d’any si ja he assolit unes fites de desenvolupament òptimes?

Canviem de curs! Perquè a final d’any si ja he assolit unes fites de desenvolupament òptimes?

Xerrada online|

Us plantegem una reflexió en directe a través d’una investigació científica centrada en infants de 16 mesos a 3 anys, els quals han canviat de grup-classe pel seu desenvolupament maduratiu i no pas pel fi del curs escolar o la seva edat biològica.

Adreçada a totes les persones interessades en educació, en noves aproximacions educatives i en desenvolupament infantil. Famílies i professionals de l’educació.

27/11/2020 a les 18:30 h.

read more
Com tenim els boscos de ribera a Catalunya? Recerca aplicada a la conservació de les vernedes

Com tenim els boscos de ribera a Catalunya? Recerca aplicada a la conservació de les vernedes

Xerrada online |

La xerrada anirà a càrrec de Jordi Camprodon i Subirachs, doctor en biologia, investigador del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC), professor i investigador del grup de recerca Biodiversitat, Ecologia, Tecnologia i Gestió Ambiental (BETA) de la UVic-UCC, que enfocarà la xerrada sobre l’estudi del decaïment del vern a la conca de l’Alt Ter en el marc del projecte Life Alnus.

27/11/2020 a les 18:30 h.

Oberta a tothom

read more
Com la recerca catalana pot empoderar a la ciutadania en prevenir les malalties del cor: l’estudi REGICOR

Com la recerca catalana pot empoderar a la ciutadania en prevenir les malalties del cor: l’estudi REGICOR

Xerrada online |

En aquesta xerrada s’explicarà l’estudi REGICOR, “REgistre GIroní del COR” amb més de 12.000 participants, com exemple d’empoderament de la ciutadania i de millora en la prevenció de les malalties del cor. REGICOR té l’objectiu de contribuir a reduir significativament la càrrega d’aquesta malaltia amb tant d’impacte a la societat.

Adreçada a públic major de 16 anys.

27/11/2020 a les 17:15h

read more
Seeing is believing (and discovering): How do scientists use light microscopes to study viruses.

Seeing is believing (and discovering): How do scientists use light microscopes to study viruses.

Taller online en anglès |

27/11/2020 a les 12 h

Aquesta activitat consistirà en una breu presentació de 15 a 20 minuts que introduirà al públic els conceptes bàsics de l’estructura dels virus, de la fluorescència microscòpia i com, gràcies als recents avenços tecnològics, els científics poden estudiar detalls moleculars dels virus mitjançant aquesta tècnica. Es proporcionaran exemples d’aquesta investigació i s’explicaran de manera fàcilment comprensible.
La presentació anirà seguida d’una demostració en directe de l’ús d’un microscopi modern per visualitzar els detalls moleculars de partícules individuals dels virus VIH-1 i SARS-CoV-2.

Adreçat a estudiants de Batxillerat, Cicles Formatius i universitaris que estiguin interessats en la investigació dels virus i la microscòpia.

read more
Salvant el nostre sòl

Salvant el nostre sòl

Taller |

27/11/2020 – 10h – 11h / 11:30h – 12:30h / 16 – 17h

L’activitat consisteix en un taller participatiu i interactiu on s’utilitzaran mesocosmes en funcionament per demostrar com una gestió adequada del sòl i dels cultius redueix l’erosió i les pèrdues de nutrients, proporciona serveis crítics dels ecosistemes.

Adreçat a estudiants d’ESO.

read more
Caça ambiental

Caça ambiental

Taller online|

27/11/2020 – 9:00h – 9:45h / 10:00h – 10:45h / 15:15h – 16h

L’activitat consisteix en la visibilització, demostració i explicació dels problemes ambientals existents a la Plana de Vic i els seus efectes sobre el medi ambient (riu, ús del sòl, vegetació de ribera, olors…) fent simulacions i investigació de delictes medi ambientals.

Adreçat a estudiants d’ESO

read more

Coordinen:

Amb el suport de:

Amb el finançament de:

european commission
Aquest projecte rep fons dels programes de recerca i innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea en el marc del projecte EuNightCat (954506)

This project receives funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programs under the project EuNightCat (954506).